ELEMENT TŁOCZĄCY

Element tłoczący (np. przepona) pompy elektrycznej pulsuje znacznie wolniej niż w pompie mechanicznej lub pneumatycznej, przy czym wykonuje on pełne skoki, których częstość nie zależy od chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego, lecz tylko od poboru paiiwa przez urządzenie dawkujące. Tym samym poruszające się części (np. przepona i zaworki) pompy elektrycznej pracują w o wiele ko-
rzystniejszych warunkach, niż np. w pompie mechanicznej, a co za tym idzie trwałość ich jest znacznie większa. Elektryczna pompa zasilająca może być wbudowana w samochodzie w dowolnym miejscu, np. w szczególnie skutecznie chłodzonym. Stanowi to istotną zaletę w porównaniu z mechaniczną pompą paliwa, która podczas pracy silnika zawsze nagrzewa się w większym lub mniejszym stopniu co sprzyja tworzeniu się tzw. „korków” z par benzyny w pompie i w przewodach.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)