MAŁE OBCIĄŻENIE SILNIKA

Jeżeli silnik pracuje z ma­łym obciążeniem, pobór paliwa jest niewielki, wsku­tek czego odkształcona przepona prostuje się tylko ‚częściowo, a cięgło dźwigni napędowej wykonuje bardzo krótkie ruchy posu- wisto-zwrotne. Natomiast sprężyna podczas dużego poboru pa­liwa sprężyna może prawie zupełnie rozprostowywać przeponę. ’ Sprężyna prze­pony utrzymuje więc stałe praktycznie’ biorąc ciśnie­nie tłoczenia, a pompa zasilająca doprowadza do komory pływakowej gaźnika tylko tyle paliwa, ile przepuszcza go zawór iglicowy sterowany pływakiem. W układzie za­silania gaźnika sprężyna przepony powinna utrzymywać ciśnienie tłoczenia w zakresie 0,15…0,20 kG/cm2. Typowa mechaniczna pompa zasilająca benzyny  jest zwykle zespolona z wstępnym filtrem paliwa i zaopa­trzona w dźwignię ręczną, która umożliwia pompowanie paliwa w okresie gdy silnik nie pracuje.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)