MECHANICZNE ŚCIERANIE

Z uwagi na mechaniczne ścieranie przylgni zaworka iglico­wego i ścianek kalibrowanych kanalików w gaźniku itp. przez tego rodzaju wtrącenia, należy dążyć do usuwania z paliwa możliwie wszystkich zanieczyszczeń mechanicz­nych. Ogólnie biorąc, aby zapobiec przedwczesnemu zu­życiu zaworka iglicowego oraz rozkalibrowaniu dysz paliwa w gaźniku, w zasadzie wystarcza zastosować w układzie zasilania odstojnik, w którym paliwo wytraca szybkość przepływu, podobnie jak w komorze pływakowej gaźnika
(co chroni ją przed zamulaniem przez osadzające się zanie­czyszczenia), oraz filtr wychwytujący wszystkie zanie­czyszczenia o ziarnistości ponad 0,1 mm.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)