POMOCNICZY MAGNES

Wów­czas pomocniczy magnes trwały usiłując zbliżyć się do stalo­wego tłoka zwiera styki przerywacza. Wskutek włączenia zapłonu prąd zaczyna płynąć przez uzwojenie cewki i, w wyniku oddziaływania jej pola magne­tycznego, tłok zostaje ściągnięty ku dołowi, z przezwycięże­niem oporu sprężyny. Ponieważ główka stalowego tłoka wysuwa się z obszaru działania trwałego magnesu, opada on w dół pozwalając na rozwarcie się styków przerywacza i przerwanie przepływu prądu przez uzwojenie cewki. Powoduje to zaniknięcie pola magnetycznego i ściśnięta sprężyna  tłok do góry, aż do chwili ponownego zwarcia styków. Zaworki grzybkowe, ssący i tłoczący, osadzone są w osi stalowego tłoka, który poruszając się posuwisto-zwrotnie przepompowuje paliwo z dolnej do górnej komory pompy.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)