SAMOCHODY I CIĄGNIKI

Samochody i ciągniki z silnikami gaźnikowymi wyposaża się zarówno w opadowe układy zasilania, jak i w układy obie­gowe. O systemie zasilania decyduje tu zwykle miejsce wbudowania zbiornika w pojeździe. Układy opadowe stosuje się tylko w najtańszych samochodach i w ciągnikach, jeżeli zbiornik paliwa może być wbudowany dostatecznie wysoko. Istotną zaletą zasilania opadowego jest brak pulsowania ciśnienia dopływu paliwa do gaźnika lub pompy wtryskowej. Gdy chodzi o silniki gaźnikowe, poważną wa­dą układu opadowego jest możliwość wyciekania paliwa ze zbiornika podczas postoju pojazdu w razie zawieszenia się lub usterki pływaka w gażniku.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)