SPALINY W WYMIENNIKU

Spaliny natomiast mogą być ochłodzone w wymienniku ciepła teoretycznie do temperatury powietrza za sprężarką Tt = Tt. Spalaniu paliwa odpowiada tylko przemiana 5—3, a usuwaniu spalin z sil­nika przemiana 6—1. W wymienniku ciepła odprowadzane jest od spalin ciepło odzyskane, odpowiadające przemianie 4—6; natomiast do sprężonego powietrza doprowadzana jest ta sama ilość ciepła według przemiany 2—5. Odpowiednio do ilości ciepła przekazanego z powrotem od spalin do powietrza zmniejsza się ilość paliwa spalonego w komorze spalania, wzrasta sprawność obiegu 1 sprawność silnika. Sprawność cieplna obiegu Braytona z odzyskiwa­niem ciepła maleje ze wzrostem sprężu \n) natomiast rośnie ze wzrostem najwyższej temperatury obiegu T3 (wyrażonej w CK).

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)