TRUDNOŚCI KONSTRUKCYJNE

Trudności kon­strukcyjne i eksploatacyjne związane z koniecznością za­instalowania zaworów w komorze spalania silnika o spalaniu nieciągłym sprawiają, ie obecnie produkowane są tylko samochodowe silniki turbospaiinowe o spalaniu ciągłym. Silnik turbospalinowy bez odzyskiwania ciepła ze spalin cechuje to, że temperatura czynnika pracującego, przepły­wającego między sprężarką a turbiną, wzrasta tylko wskutek spalania paliwa w komorze spalania. Natomiast w silniku turbospalinowym z odzyskiwaniem ciepła ze spalin tempe­ratura czynnika pracującego, przepływającego między sprę­żarką a turbiną, wzrasta najpierw w wymienniku ciepła, w następstwie ogrzewania powietrza wypływającego ze sprężarki spalinami wypływającymi z turbiny.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)