TYPOWE WYMIENNIKI

Typowe wymienniki ciepła. Samochodowe silniki turbospalinowe początkowo wyposażano w przeponowe płytowe wymienniki ciepła, w których czynnik gorący (spaliny) oraz czynnik ogrzewany (powietrze) rozdzielone były płaskimi ściankami blaszanymi. Wymienniki płytowe pozwalają na uzyskiwanie stopni odzyska­nia ciepła rzędu V/= 0,7. 0,75. Korzystniejsze pod tym względem są obrotowe wy­mienniki ciepła z akumulacją (magazynowaniem) energii we­wnętrznej tzw. regeneratory, zapewniające stopień odzyska­nia ciepła t]r = 0,8%. .0,83. Obrotowy element akumulują- cy, czyli zasobnik energii we­wnętrznej, może być tarczowy lub bębnowy . Zasobnik wypeł­niają płytki z cienkiej metalo­wej folii lub siatka z cienkie­go drutu.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)