UKŁAD RÓŻNICOWY SILNIKÓW

Układ różnicowy silników turbospalinowych wyróżnia się tym, że pomiędzy wałem napędowym silnika a wałem sprę­żarki wbudowana jest przekładnia planetarna, służąca jako mechanizm różnicowy . Silnik różnicowy jedno- turbinowy powstaje przez połączenie wału sprężarki z kołem słonecznym (wewnętrznym kołem napędzanym), walu turbiny z kołem pierścieniowym (zewnętrznym kołem napę­dzającym), a wału napędowego silnika z koszem satelitów (kół obiegowych mechanizmu różnicowego). Silnik różni­cowy dwuturbinowy powstaje wskutek związania w kla­sycznym silniku dwuwałowym jednosprężarkowym wału napędowego turbiny napędzające] sprężarkę — za pomocą mechanizmu różnicowego z wałem turbiny napędowej.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)