WYKONANIE ZBIORNIKA PALIWA

Prawie zawsze zbiorniki wykonywane są z blachy stalowej, przez spawanie lub za­wijanie obrzeży i nitowanie. Ze względów bezpieczeństwa przeciwpożarowego wymaga się, aby blacha na szwach zbiorników nitowanych była podwójnie zawijana. Od wnętrza zabezpiecza się ścianki zbiornika przed korozją przez nałożenie odpowiednich powłok ochronnych. Najczęściej stosowane są zbiorniki cynkowane od wewnątrz lub ołowiowane. Możliwe jest ich zabezpieczenie przez bonderyzację lub lakierowanie, przy czym lakier powinien być odporny nie tylko na paliwo, lecz także na alkohol. Pojemność zbiornika jest zwykle tak dobrana, aby pojazd całkowicie obciążony mógł przejechać bez potrzeby uzu­pełniania zapasu paliwa co najmniej 350…500 km.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)