ZANIECZYSZCZENIA MECHANICZNE

Zanieczyszczenia mechaniczne powinny być w miarę możności usuwane z paliwa jeszcze przed dojściem ich do pompy zasilającej. Inaczej bowiem jej zaworki zużywają się dość szybko. Układ zasilania silnika gażnikowego wyposaża się zwykle w jeden filtr paliwa wbudowany przed pompą zasilającą (lub zespolony z nią).W opadowym układzie zasilania filtr paliwa umieszcza się zwykle bezpośrednio za zbiorni­kiem paliwa. Układ zasilania silnika gażnikowego o dużym zużyciu paliwa (np. samochodu ciężarowego) zaopatruje się niekiedy w dwa filtry paliwa wbudowane szeregowo, po­nieważ chłonność jednego tylko filtru może być zbyt mała, z uwagi na przepompowywanie dużych ilości paliwa.

Cześć mam na imię Arek i jestem wielkim pasjonatem motoryzacji! Jeśli szukasz ciekawych informacji związanych z samochodami i motoryzacją to świetnie trafiłeś. staram się na bieżąco zamieszczać tutaj nowinki technologiczne! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)